Privacyverklaring

Afdrukken

Inhoudsopgave

1 Introductie en algemene voorwaarden

Bij Unibet zetten we ons in om uw privacy te beschermen en te respecteren en het vertrouwen van onze klanten te behouden.

In deze Privacyverklaring wordt uitgelegd hoe en waarom uw persoonsgegevens worden verzameld, waarom deze worden verzameld en hoe deze worden beveiligd.

2 Wie zijn we?

Unibet is een merk dat eigendom is van Kindred. Kindred is genoteerd aan de Nasdaq OMX Nordic Exchange in Stockholm en is een van de grootste beursgenoteerde online exploitanten van kansspelen op de Europese markt. Kindred is opgericht in 1997 en heeft een aanzienlijke expertise op het gebied van online kansspelen en is toonaangevend in het leveren van innovatieve oplossingen gericht op de bescherming van klanten, verhoogde transparantie en een veiligere en beveiligde spelersomgeving. U vindt meer informatie op www.kindredgroup.com

Kindred is actief op verschillende markten en rechtsgebieden en heeft een portfolio met de volgende merken: Unibet, Bingo.com, Storspiller, Bohemia Casino, MariaCasino, 32Red, RoxyPalace, Vlad Cazino, iGame, Casinohuone, Pokerihuone, Bingohuone, Kolikkopelit.

3 Contact opnemen

Er zijn verschillende manieren om contact met ons op te nemen.

Aarzel niet om voor algemene vragen contact op te nemen met ons klantenserviceteam via  telefoon, e-mail of livechat – ga naar onze Contact us-pagina.

Als u specifieke vragen hebt over uw persoonsgegevens of hoe wij deze gebruiken, neem dan rechtstreeks contact op via e-mail met onze functionaris voor gegevensbescherming (DPO.officer@kindredgroup.com).

 

4 Welke soorten persoonlijke informatie verzamelen we?

We verzamelen persoonlijke informatie wanneer u contact met ons opneemt en onze services gebruikt. Soms wordt deze informatie door u aan ons verstrekt – bijvoorbeeld wanneer u zich voor de eerste keer registreert en wanneer u onze producten gebruikt of contact met ons opneemt. Soms verstrekken externe partijen of openbaar beschikbare bronnen ons informatie over u. 

Informatie die u aan ons verstrekt 

Tijdens de aanmelding:

  • Uw persoonsgegevens, zoals uw naam, e-mailadres, postadres, telefoon- of mobiele nummer, geslacht of geboortedatum; 
  • Identiteitsbewijzen met foto en documenten met bewijs van adres (voor het uitvoeren van due diligence)
  • Bankgegevens en financiële gegevens (om de herkomst van gelden te bepalen in het geval van een transactie)
  • De inloggegevens van uw account, zoals uw gebruikersnaam en wachtwoord

Door uw gebruik van diensten van Unibet: 

  • Informatie over hoe u onze producten gebruikt 
  • Informatie over uw online surfgedrag op de websites van Unibet, mobiele apps en andere online content van Unibet – zie onze Cookies Policy voor meer informatie;
  • Informatie over alle apparaten die u hebt gebruikt om toegang te krijgen tot onze Diensten (zoals model, besturingssysteem, IP-adres, browsertype, identificatiecodes van mobiel apparaat)
  • o Opnemen van telefoongesprekken – we kunnen telefoongesprekken met u volgen of opnemen. We kunnen dit doen om te controleren of we uw instructies correct hebben uitgevoerd; om vragen of problemen op te lossen; voor regelgevingsdoeleinden; om onze kwaliteit van dienstverlening te helpen verbeteren; om ons te helpen met het opleiden van ons personeel; of om te helpen bij het opsporen of voorkomen van fraude of andere misdrijven. 

Informatie die u vrijwillig of via een andere weg met ons hebt gedeeld, openbaar hebt gemaakt, zoals profielen van sociale media.

Andere bronnen van persoonsgegevens

  • Wanneer we gepersonaliseerde diensten aanbieden, kunnen we gegevens van derden over u gebruiken, bijvoorbeeld uw Twitter- of Facebook-feeds, om u beter te leren kennen en een meer effectieve personalisatie mogelijk te maken.
  • Gegevens die we ontvangen van onze zakelijke partners en van andere organisaties, zoals gespecialiseerde bedrijven die verificatie-, kredietinformatie- en fraudepreventiediensten aanbieden. 
  • Publiek beschikbare bronnen, zoals het opzoeken van postcodes. 

Informatie over derde partijen 

Als u ons persoonlijke informatie over iemand anders geeft (bijvoorbeeld via een Refer a Friend-regeling), mag u dit niet doen zonder hun toestemming. Wanneer u informatie verstrekt over iemand anders, of iemand anders informatie over u bekend maakt, kan deze worden toegevoegd aan persoonsgegevens die al in ons bezit zijn en zal het worden gebruikt op de manieren die worden beschreven in deze privacyverklaring.

Deze lijst met verschillende soorten persoonsgegevens die worden verzameld door Unibet is niet volledig en u kunt om verdere informatie worden gevraagd wanneer Unibet het billijk en noodzakelijk acht om dit te doen.

Speciale categorieën van gegevens 

Persoonsgegevens die worden verzameld door Unibet kunnen zogenaamde "speciale categorieën van gegevens" bevatten, zoals gegevens over gezondheid (verantwoord gokken gerelateerd).

We hebben aanvullende maatregelen getroffen om uw gevoelige persoonsgegevens en de vertrouwelijkheid ervan te beschermen.

5 Waarom verzamelen we uw persoonsgegevens en op welke basis?

We zijn ons bewust van het vertrouwen dat onze klanten in ons stellen als dienstverlener. Daarom geldt dat Unibet open is over onze redenen om uw gegevens te verzamelen. Het verzamelen van uw gegevens is essentieel om u de diensten en producten te kunnen leveren die u wilt. Bovendien worden uw gegevens gebruikt om uw ervaring met onze diensten te personaliseren en te verbeteren en om u van tijd tot tijd belangrijke informatie te bieden. In sommige gevallen moeten we uw gegevens verzamelen en gebruiken om te voldoen aan de wet. Krachtens de wetgeving inzake gegevensbescherming moeten we ook een specifieke juridische grondslag vaststellen op basis waarvan we uw persoonsgegevens verwerken. We gebruiken verschillende grondslagen voor verschillende verwerkingsactiviteiten. 

A) Op grond van de overeenkomst – wanneer het nodig is voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij u een partij bent. Onze algemene voorwaarden, die u bij de aanmelding hebt aanvaard, beschrijven de voorwaarden van de overeenkomst en de diensten die wij zullen leveren: 

Om onze diensten voor u beschikbaar te stellen als onderdeel van onze overeenkomst

  • om kansspel- en weddiensten, activiteiten of online-content aan te bieden, om u hierover informatie te verstrekken en om uw verzoeken en vragen te behandelen;
  • voor 'dienstbeheerdoeleinden', zoals wachtwoordherinneringen, serviceberichten, zoals site-onderhoud, updates van ons Privacy- en Cookiebeleid of Gebruiksvoorwaarden, om u te laten weten dat uw Unibet-account inactief is geworden en om te vragen of u het opnieuw wilt gaan gebruiken voordat we het afsluiten;
  • om het risico bij wedden te beoordelen - wanneer u wedt, kan een geautomatiseerd systeem worden gebruikt om het risico te bepalen dat aan uw weddenschap is verbonden, in overeenstemming met onze Betting Rules. Het is een systeem dat door wedexploitanten veel wordt gebruikt om te helpen bij het maken van eerlijke en weloverwogen beslissingen met betrekking tot kansspelen. Bij het scoren van weddenschappen wordt rekening gehouden met de informatie die u verstrekt (zowel bij de aanmelding als bij het gebruik van onze diensten). Als uw weddenschap is afgewezen of wordt beperkt, hebt u het recht om een handmatige beoordeling door onze 'traders' te verzoeken.
  • om uw transacties te verwerken;

B) Op grond van rechtmatige belangen - Het is noodzakelijk om uw gegevens te verwerken voor de doeleinden die hieronder worden uiteengezet, tenzij de rechten of vrijheden van getroffen personen (zoals u) prevaleren boven onze belangen. Om te bepalen of we uw gegevens op deze basis kunnen verwerken, dienen we met een aantal factoren rekening te houden, zoals hetgeen u werd verteld op het moment dat u uw gegevens verstrekte, wat uw verwachtingen zijn over de verwerking van de gegevens, de aard van de gegevens en de impact van de verwerking op u.

Om uw ervaring te personaliseren 

  • om een relevantere, op maat gemaakte dienst aan te bieden; we kunnen bijvoorbeeld uw speelgeschiedenis gebruiken om gepersonaliseerde aanbevelingen en producten te bieden;
  • Als u bent aangemeld of geabonneerd op onze marketingaanbiedingen, ontvangt u een persoonlijke dienst. Als u deze diensten niet wilt ontvangen, kunt u zich afmelden voor marketingaanbiedingen of personalisatie uitschakelen door contact op te nemen met onze Customer Service of door een e-mail te sturen naar DPO.officer@kindredgroup.com

Om onze diensten en producten te verbeteren 

  • om u de meest gebruikersvriendelijke online navigatie-ervaring te bieden;
  • voor analyse- en onderzoeksdoeleinden, zodat we de diensten van Unibet kunnen verbeteren;
  • testen van nieuwe systemen en controleren van upgrades naar bestaande systemen; 
  • evaluatie van de effectiviteit van marketing en voor marktonderzoek en -training;
  • klantmodellering, statistische en trendanalyse, met als doel producten en diensten te ontwikkelen en te verbeteren.

Om contact met u op te nemen en om met u te communiceren 

  • Contact met u opnemen over onze diensten, bijvoorbeeld per telefoon, e-mail of post of via sociale media;
  • Promoties en competities te beheren waaraan u deelneemt;
  • U uitnodigen om deel te nemen aan klantonderzoeken, vragenlijsten en andere marktonderzoeksactiviteiten die worden uitgevoerd door Unibet en door andere organisaties namens ons (wij doen marktonderzoek om onze diensten te verbeteren, maar als wij hiervoor contact met u opnemen, hoeft u niet deel te nemen aan deze activiteiten. Als u ons vertelt dat u niet wilt dat wij contact met u opnemen voor marktonderzoek, zullen we deze keuze respecteren en dit heeft geen invloed op uw vermogen om onze diensten te gebruiken);
  • Reageren op uw vragen en klachten. 

Om uw spel veiliger en aangenamer te maken

  • om het gebruik van software van derden in peer-to-peer kansspelen te ontmoedigen, te voorkomen of op te sporen;
  • om activiteiten die in strijd zijn met de Algemene Voorwaarden van Unibet te ontmoedigen, te voorkomen of op te sporen

C) Op grond van de wettelijke verplichting – wanneer dit noodzakelijk is om te voldoen aan bindende wettelijke verplichtingen waaraan wij krachtens de EU- of plaatselijke wetgeving zijn onderworpen:  

  • om de plaats te bepalen van waar u toegang hebt tot de diensten zodat u doorgestuurd kunt worden naar de juiste land-site, in overeenstemming met onze licentievoorwaarden;
  • om ervoor te zorgen dat we onze diensten aanbieden aan hiervoor in aanmerking komende personen;
  • opsporing van misdrijven, preventie en vervolging;
  • om uw identiteit te verifiëren en de herkomst van gelden voor elke transactie vast te stellen;
  • om passende fraudecontroles uit te voeren (door online zoekopdrachten uit te voeren met behulp van een externe identiteitsprovider).  Let op: dit heeft geen invloed op uw kredietscore;
  • om mogelijke risico's te beoordelen en te beheren en gokproblemen te voorkomen. 

D) Op grond van uw toestemming

Marketing en marktonderzoek

We sturen u op verschillende manieren relevante aanbiedingen en nieuws over onze producten en diensten, zoals per e-mail, sms, telefoon, post, gerichte advertenties op sociale media, maar alleen als u eerder toestemming hebt gegeven om deze marketingcommunicatie te ontvangen. Wanneer u zich bij ons registreert, zullen we u vragen of u marketingcommunicatie wilt ontvangen en kunt u uw marketingkeuzes online, telefonisch of schriftelijk op elk gewenst moment wijzigen.

We kunnen de informatie die we over u hebben gebruiken om u relevante advertenties te tonen op sites van derden (bijv. Facebook, Google, Instagram, Snapchat en Twitter). Als u geen gerichte advertenties van ons wilt zien, kunt u op sommige websites van derden vragen om in de toekomst geen berichten van specifieke adverteerders op die site te zien. Als u alle gepersonaliseerde diensten van ons wilt stoppen, inclusief gerichte advertenties op sites van derden, kunt u contact opnemen met onze Customer Service of een e-mail sturen naar onze functionaris voor gegevensbescherming (DPO.officer@kindredgroup.com) om de personalisatie uit te schakelen.

We horen ook graag uw mening om ons te helpen onze diensten te verbeteren, het is daarom mogelijk dat we contact met u opnemen voor marktonderzoeksdoeleinden. U hebt altijd de keuze om wel of niet deel te nemen aan ons marktonderzoek.

E) Speciale categorieën van gegevens 

We zullen dergelijke gegevens alleen verwerken als:

  • u ons hiervoor uitdrukkelijke toestemming hebt gegeven;
  • het noodzakelijk is voor het uitvoeren van de verplichtingen en het uitoefenen van specifieke rechten van Unibet of van de betrokkene op het gebied van arbeidsrecht en sociaal verzekeringsrecht en sociaal beschermingsrecht;
  • het betrekking heeft op persoonsgegevens die u openbaar hebt gemaakt;
  • het noodzakelijk is voor het indienen, uitoefenen of verdedigen van juridische claims;
  • het noodzakelijk is om redenen van zwaarwegend algemeen belang, op basis van het recht van de Europese Unie of de lidstaten.

6 Cookies en soortgelijke technologieën

De websites en apps van Unibet gebruiken cookies voor verschillende doeleinden.

We gebruiken cookies voor de volgende doeleinden:

  1. om de voorkeurstaal van de accounthouder vast te stellen, zodat deze automatisch kan worden geselecteerd wanneer de accounthouder terugkeert naar de website;
  2. om ervoor te zorgen dat inzetten die worden geplaatst door de accounthouder worden gekoppeld met de gokcoupon en de account van de accounthouder.
  3. om ervoor te zorgen dat de accounthouder de bonussen ontvangt waarvoor hij/zij in aanmerking komt, en
  4. voor analyse van het websiteverkeer, zodat Unibet passende verbeteringen kan maken.

U kunt meer informatie vinden in onze  Cookies Policy

7 Wanneer delen we uw persoonsgegevens?

Het komt echter voor dat we uw persoonsgegevens delen met andere bedrijven in de Kindred Group, met derde partijen die namens ons diensten aan u leveren, en met andere derde partijen bij het voldoen aan onze wettelijke verplichtingen. Andere voorbeelden van wanneer we uw persoonsgegevens delen, zijn wanneer we onderdeel zijn van een fusie of bij een verkoop van het bedrijf. Zelfs wanneer uw persoonsgegevens worden gedeeld, zorgen we ervoor dat ze alleen worden gebruikt voor de doeleinden die in dit beleid worden uiteengezet. 

Met andere bedrijven binnen de Kindred Group

Kunnen we de persoonsgegevens die we verzamelen delen met andere bedrijven in de Kindred Group voor de volgende doeleinden:

  • om u producten en diensten te leveren en om u op de hoogte te brengen van belangrijke wijzigingen of ontwikkelingen in de functies en de werking van deze producten en diensten;
  • om te reageren op uw vragen en klachten;
  • het beheren van aanbiedingen, wedstrijden en promoties;
  • het faciliteren van de beveiligde toegang tot online platforms
  • bijwerken, consolideren en verbeteren van de nauwkeurigheid van onze administratie
  • uitvoeren van transactionele analyses;
  • testen van nieuwe systemen en controleren van upgrades naar bestaande systemen;
  • opsporing van misdrijven, preventie en vervolging, evenals naleving van wettelijke vereisten;
  • evaluatie van de effectiviteit van marketing en voor marktonderzoek en training;
  • klantmodellering, statistische en trendanalyse, met als doel producten en diensten te ontwikkelen en te verbeteren.

Met derde partijen

We kunnen persoonsgegevens in de volgende gevallen delen met derden:

  • indien dit wordt bevolen door een regelgevende instantie en/of op grond van enige wettelijke bepaling in de geldende wet;
  • wij kunnen de financiële instelling waar de accounthouder een rekening heeft opdracht geven en machtigen om alle informatie bekend te maken waar de toezichthouder om kan verzoeken met betrekking tot de rekening van een accounthouder;
  • om onze wettelijke rechten vast te stellen, uit te oefenen of te verdedigen;
  • voor fraudedetectie en controledoeleinden kunnen we uw persoonsgegevens overdragen aan derden, inclusief maar niet beperkt tot zogenaamde aanbieders van adresverificatiesystemen, betalingsdiensten en financiële instellingen. Bovendien behouden wij ons het recht voor om de persoonsgegevens van de accounthouder bekend te maken aan relevante partijen in het geval dat Unibet redelijke gronden heeft om onregelmatigheden met betrekking tot een Unibet-account te vermoeden;
  • met dienstverleners om ons in staat te stellen onze diensten te leveren, zoals bedrijven die ons helpen met technologische diensten, opslaan en combineren van gegevens en de verwerking van betalingen of bedrijven die relevante online advertenties aanbieden voor onze producten en diensten; 
  • met externe auditors die onafhankelijke controles kunnen uitvoeren als onderdeel van onze accreditaties
  • aan een organisatie waaraan we een van onze bedrijven of rechten of verplichtingen op grond van enige overeenkomst die we mogelijk met u hebben verkopen of overdragen (of waarmee we onderhandelingen aangaan voor verkoop of overdracht). Als de overdracht of verkoop doorgaat, kan de organisatie die uw persoonsgegevens ontvangt uw persoonsgegevens op dezelfde manier gebruiken als wij; of
  • aan eventuele andere rechtsopvolgers van ons bedrijf (overdragen?).

8 Dragen we uw gegevens over buiten de EER?

De persoonsgegevens die wij van u verzamelen, kunnen worden overgedragen naar en opgeslagen op een bestemming buiten de Europese Economische Ruimte ("EER"). Ze kunnen ook worden verwerkt door bedrijven buiten de EER die voor ons of voor een van onze dienstverleners werken. Zo kunnen de computerservers die worden gebruikt om een website te hosten zich buiten de EER bevinden – dit is niet ongebruikelijk gezien het feit dat het internet een mondiale omgeving is. Uw persoonlijke informatie kan worden bewaard op een bestemming die een ander niveau van gegevensbescherming biedt dan in de EER, inclusief Australië, Servië, India en de VS. Om ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens veilig blijven wanneer ze op deze manier worden overgedragen, zullen we alle redelijke stappen nemen om een passend beschermingsniveau te handhaven in overeenstemming met dit Beleid.

Elke overdracht van uw persoonsgegevens naar een locatie buiten de EER is gebaseerd op: 

  • de contractuele Model Clauses (modelbepalingen) die zijn aangenomen door de Europese Commissie of een relevante gegevensbeschermingsautoriteit; of
  • een adequacy decision (adequaatheidsbesluit) van de Europese Commissie, waarin wordt bevestigd dat het derde land voldoende bescherming biedt voor uw persoonsgegevens; of
  • Privacy Shield bij overdracht naar de VS (dit is een vorm van certificering die garandeert dat uw gegevens worden verwerkt op een manier die in overeenstemming is met de sterke EU-bescherming); of
  • Uw toestemming of een andere wettelijke basis die ons het recht geeft om de overdracht uit te voeren.

9 Hoe lang zal Unibet mijn gegevens bewaren?

We zullen uw gegevens alleen bewaren zolang dit redelijkerwijs noodzakelijk is voor de uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden en om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen. Gedurende de periode dat u onze klant bent, moeten we meestal uw gegevens bewaren om aan onze wettelijke en contractuele vereisten te voldoen. Wanneer u echter geen gebruik meer maakt van de diensten van Unibet zullen we uw persoonsgegevens normaal gesproken nog steeds voor een bepaalde tijd bewaren.

Meestal bewaren we uw persoonsgegevens gedurende een periode van tien jaar nadat u niet langer klant bent van Unibet, vanaf de datum waarop uw account werd afgesloten. Er zijn verschillende redenen voor het bewaren van uw gegevens zoals:

  • Om te voldoen aan wettelijke verplichtingen onder EU-/lokale wetgeving (bijvoorbeeld anti-witwas- of licentieregelgeving);
  • Het vaststellen of verdedigen van rechtsvorderingen (bijvoorbeeld vorderingen wegens nalatigheid) die tegen ons zouden kunnen worden ingesteld.

10 Uw rechten en keuzes met betrekking tot uw persoonlijke informatie

Wij erkennen dat u volgens de wet en onder bepaalde voorwaarden een aantal rechten heeft met betrekking tot de persoonlijke informatie die wij over u bewaren. Als u van deze rechten gebruik wilt maken, dient u contact op te nemen met onze functionaris voor gegevensbescherming met behulp van de informatie die in hoofdstuk 3 is uiteengezet. Deze rechten omvatten het recht op toegang, wijziging en verwijdering van de persoonlijke informatie die we over u hebben, het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens, het recht om toestemming in te trekken en het recht op dataportabiliteit. U hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij uw dienst voor gegevensbescherming als u zorgen hebt over de manier waarop wij uw informatie verwerken. Daarnaast hebt u bepaalde rechten met betrekking tot geautomatiseerde besluitvorming en 'profilering'. U kunt verdere informatie en advies over uw rechten krijgen krijgen bij onze belangrijkste dienst voor gegevensbescherming, IDPC of bij de toezichthouder voor gegevensbescherming in uw land. 

Recht op toegang tot en corrigeren van de informatie die wij over u bewaren

U hebt het recht om een kopie van de persoonlijke informatie die wij over u hebben op te vragen, een zogenaamd inzageverzoek gegevenssubject. U hebt ook het recht om de informatie op te vragen die wij over u hebben en die mogelijk onjuist is, is gewijzigd nadat u deze voor het eerst hebt verstrekt, is bijgewerkt of verwijderd. Deze verzoeken zijn kosteloos en kunnen per e-mail worden verzonden naar onze Data Protection Officer via DPO.officer@kindredgroup.com of door contact op te nemen met onze klantenservice (zie hoofdstuk 3). 

Recht om uw gegevens te verwijderen

In sommige omstandigheden kunt u ons vragen om persoonsgegevens die we over u hebben, te wissen ('het recht om te worden vergeten'). Dit is van toepassing wanneer:

  • de informatie niet langer nodig is met betrekking tot het doel waarvoor deze is verzameld (zoals uitgelegd in onze privacyverklaring);
  • u eerder toestemming gaf voor het gebruik van uw informatie, maar besluit deze in te trekken en we geen andere rechtsgrond voor het gebruik ervan onder de wetgeving inzake gegevensbescherming kunnen rechtvaardigen;
  • we uw informatie verwerken op basis van onze rechtmatige belangen en we geen doorslaggevende rechtmatige belangen kunnen aantonen om door te gaan met het verwerken van de informatie;
  • we geen wettelijke basis op grond van de wet op gegevensbescherming hebben om uw gegevens te verwerken;
  • de gegevens moeten worden gewist om te voldoen aan een wettelijke vereiste;

Dit recht is onderworpen aan de verplichte bewaartermijnen volgens de EU-/lokale wetgeving.

Het recht om de verwerking te beperken

U hebt het recht om ons te vragen de verwerking van uw persoonlijke informatie te beperken ('blokkeren' of 'onderdrukken'). Wanneer de verwerking beperkt is, kunnen we uw gegevens nog steeds opslaan, maar deze niet verder gebruiken. We houden lijsten bij van mensen die hebben gevraagd om verder gebruik van hun informatie te 'blokkeren' om ervoor te zorgen dat de beperking in de toekomst wordt gerespecteerd. Dit recht is beschikbaar voor u wanneer:

  • u de juistheid van de persoonlijke informatie betwist (terwijl wij dit verifiëren);
  • de verwerking onwettig is en u zich verzet tegen het wissen van de informatie en verzoekt om in plaats daarvan de verwerking te beperken;
  • we de gegevens niet langer nodig hebben, maar u deze nodig hebt voor het vaststellen, uitoefenen of verdedigen van een wettelijke claim; en
  • we uw informatie verwerken voor onze legitieme zakelijke belangen, maar u bezwaar maakt en terwijl we de redenen voor verdere verwerking controleren.

Recht op dataportabiliteit

U hebt het recht om persoonlijke informatie die u aan ons verstrekt te ontvangen in een 'algemeen gebruikt machineleesbaar formaat'. Hierdoor kunt u uw informatie verkrijgen en hergebruiken voor uw eigen doeleinden voor verschillende diensten. Als u bijvoorbeeld besluit over te stappen naar een andere provider, kunt u uw informatie eenvoudig en veilig verplaatsen, kopiëren of overdragen tussen onze IT-systemen en die van hen, zonder de bruikbaarheid aan te tasten. Dit is echter geen algemeen recht en ontstaat pas als de verwerking van uw informatie:

  • gebaseerd is op uw toestemming of wanneer dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van een overeenkomst, en
  • wanneer de informatie uitsluitend op geautomatiseerde wijze wordt verwerkt.

Recht op bezwaar

Op basis van uw specifieke situatie, kunt u bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens die:

  • is gebaseerd op onze rechtmatige zakelijke belangen (inclusief profilering); of
  • wordt gebruikt voor onderzoek en statistische doeleinden.

U hebt ook het recht om bezwaar te maken tegen het gebruik van uw persoonlijke informatie voor directmarketingdoeleinden (inclusief profilering), bijvoorbeeld wanneer u e-mails van ons ontvangt waarin u wordt geïnformeerd over andere diensten van de Kindred Group waarvan wij denken dat deze voor u van belang zijn.

Recht om toestemming in te trekken

Wanneer we uw toestemming nodig hebben voor het verwerken van uw persoonsgegevens - zoals voor verkoop- en marketingcommunicatie (zie hoofdstuk 5D) - hebt u het recht om uw toestemming op elk gewenst moment in te trekken.We zullen er altijd naar streven om het u gemakkelijk te maken om uw toestemming in te trekken door u de mogelijkheid te bieden om een "unsubscribe" -optie te kiezen in elke communicatie die u van ons ontvangt. Als u van mening bent dat dit niet het geval is, neem dan contact op met onze functionaris voor gegevensbescherming op de in hoofdstuk 3 beschreven wijze, en we zullen proberen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Rechten met betrekking tot geautomatiseerde besluitvorming, inclusief profilering

We gebruiken soms systemen om geautomatiseerde besluiten te nemen op basis van uw persoonsgegevens. Dit helpt ons om ervoor te zorgen dat onze beslissingen snel, eerlijk, efficiënt en correct zijn, gebaseerd op wat we weten. Deze geautomatiseerde besluiten kunnen van invloed zijn op de producten, diensten of functies die we u nu of in de toekomst bieden, of de mogelijkheid om onze diensten te gebruiken.

We kunnen geautomatiseerde besluiten nemen in de volgende gevallen:

  • afstemming van producten en diensten – we kunnen u indelen in groepen met vergelijkbare klanten (segmenten) om meer te weten te komen over uw voorkeuren en behoeften, en u een ervaring op maat te bieden; 
  • detecteren van fraude - we gebruiken uw persoonlijke informatie om ons te helpen bij het vaststellen en detecteren of uw account mogelijk wordt gebruikt voor fraude of het witwassen van geld. Als we denken dat er een risico van fraude bestaat, kunnen we de account blokkeren of schorsen;
  • account openen - wanneer u een account bij ons opent, controleren we of het product of de dienst relevant voor u is, op basis van wat wij weten. We controleren ook of u voldoet aan de voorwaarden om het account te openen. Dit kan het controleren van de leeftijd, woonplaats, nationaliteit of financiële positie omvatten;
  • risicobeoordeling gekoppeld aan uw weddenschap, zoals meer in detail wordt uitgelegd in hoofdstuk 5A.

De wetgeving inzake gegevensbescherming is bedoeld om individuen te beschermen tegen schade als gevolg van besluitvorming - inclusief profilering - die plaatsvindt zonder menselijke tussenkomst.U hebt het recht om niet onderworpen te zijn aan een beslissing - inclusief profilering - wanneer deze gebaseerd is op de geautomatiseerde verwerking van uw persoonlijke informatie en hieraan een rechtsgevolg of gelijksoortige belangrijke gevolgen voor u zijn verbonden.

Houd er rekening mee dat het recht niet van toepassing is wanneer de verwerking:

  • noodzakelijk is voor het aangaan of uitvoeren van een overeenkomst met u; of
  • wanneer het wettelijk is toegestaan; of
  • wanneer het gebaseerd is op uw uitdrukkelijke toestemming.

11 Beveiliging van uw gegevens

Unibet zet zich in voor de bescherming van de persoonlijke informatie die u ons toevertrouwt. We nemen alle redelijke stappen om ervoor te zorgen dat alle informatie die via onze Sites wordt verzameld, veilig wordt behandeld en in overeenstemming met deze Verklaring en strikte normen voor gegevensbescherming. Daarom hebben we robuuste procedures en technologieën ingevoerd om uw gegevens te beschermen tegen ongeoorloofde toegang en oneigenlijk gebruik.  

Na het inloggen wordt alle informatie die wordt verzonden naar en van de Unibet-site versleuteld met behulp van 128-bits Secure Socket Layer (SSL)-technologie. Het gebruikte SSL-certificaat wordt afgegeven en geverifieerd door Trustwave, klik op de afbeelding voor meer informatie.

Uw creditcardgegevens worden gecodeerd en slechts één keer via internet verzonden naar Unibet. Ze worden vervolgens versleuteld opgeslagen in de beveiligde systemen van Unibet. Unibet is toegewijd aan de bescherming van de vertrouwelijke informatie van onze klanten en in het kader daarvan is Unibet gecertificeerd voor de standaard voor de betaalkaartenbranche en gegevensbeveiliging.

De beveiliging van de systemen en applicaties van Unibet worden meerdere keren per jaar getest door externe beveiligingsdeskundigen. Verder heeft Unibet een inbraakdetectiesysteem (Intrusion Detection System) dat al het netwerkverkeer 24 uur per dag en zeven dagen per week controleert op tekenen van aanvallen of inbraken.

Unibet heeft een speciale fraude-afdeling en geavanceerde systemen om verdachte activiteiten te detecteren en te voorkomen, om ervoor te zorgen dat de website van Unibet een veilig speelveld blijft. Alle accounts die betrokken zijn bij verdachte activiteiten worden geschorst en uitgebreid onderzocht. Mocht u als gebruiker twijfels hebben over de activiteit in uw account, zoals transacties in de transactiegeschiedenis die u niet herkent of verrassende wijzigingen in het saldo, neem dan onmiddellijk contact met ons op.

12 Klachten

Als u een klacht wilt indienen over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens, kunt u contact met ons opnemen om de kwestie te laten onderzoeken door een e-mail te sturen naar DPO.officer@kindredgroup.com.

Als u niet tevreden bent met ons antwoord of van mening bent dat we uw persoonsgegevens verwerken op een wijze die in strijd is met de wet, kunt u een klacht indienen bij onze leidende autoriteit voor gegevensbescherming, het kantoor van de Information and Data Protection Commissioner (IDPC) of uw nationale toezichthouder voor gegevensbescherming. 

13 Wijzigingen in de Privacyverklaring van Unibet

Deze Privacyverklaring kan van tijd tot tijd worden bijgewerkt om veranderingen in de manier waarop wij werken of de manier waarop we werken wordt gereguleerd weer te geven. U kunt dit dus elke keer dat u persoonlijke informatie aan ons verstrekt, controleren. De datum van de meest recente herzieningen zal worden vermeld op deze pagina. Als u niet akkoord gaat met deze wijzigingen, ga dan niet door met het verstrekken van persoonlijke informatie aan Unibet of met het gebruik van Unibet-diensten op welke manier dan ook. Indien u hier toch mee zou doorgaan wordt u geacht de wijzigingen in de privacyverklaring te hebben aanvaard. U kunt uw Unibet-account ook op elk gewenst moment verwijderen. Als er belangrijke wijzigingen in de Privacyverklaring worden aangebracht, bijvoorbeeld wijzigingen die van invloed zijn op de manier waarop we uw persoonlijke informatie willen gebruiken, zullen we dit op een meer rechtstreekse manier aan u meedelen (inclusief, voor bepaalde diensten, kennisgeving van wijzigingen in de Privacyverklaring per e-mail).